FORENINGSPORTAL Foreninger i Nittedal

Folkemøte og politisk debatt om folkehelse i Nittedal

For første gang engasjerer Folkehelseforeningen seg i den kommunale politiske debatten.

Bli med på dialog og debatt!

Nittedal Bibliotek i Kulturverket Flammen,

23.08.23, 18.00 – 20.30

18.00   Åpning

• Noen tanker om folkehelse, forbyggende- og helsefremmende arbeid. v/ Folkehelseforeningen
  • Alle blir litt kjent med arrangementskomiteen, politikerne og deltakerne.

18:15   Innbyggerdialog

Vi gjennomfører en «kafédialog» der alle kan si sin mening. Dialogen vil danne et godt grunnlag for den politiske debatten. Her er noen eksempler på temaer som vil tas opp.

Vi tar utgangspunkt i samarbeid mellom de offentlige tjenestene og de frivillige organisasjonene.

• Hvordan kan vi skape et godt beslutningsgrunnlag for planlegging og iverksetting av forebyggende og helsefremmende tiltak i Nittedal? (se Lov om folkehelse)
  • Hvorfor er forutsigbarhet for frivillige organisasjoner viktig for folkehelsen?
  • Hvordan kan vi opprette flere møteplasser der vi styrker den psykiske helsen i Nittedal?
  • Hvordan kan skole og SFO bli en aktivitetsarena i samarbeid med vårt mangfoldige frivillige liv?
  • Hvordan sikre at de ulike tjenestene og tilbudene for de minste barna ruster de for videre læring og mestring i livet?
  • Hvordan kan vi sørge for at alle innbyggere, uavhengig bakgrunn og økonomi, har mulighet til å delta?

19.00   Pause

- Nittedal kommunale foreldreutvalg
- Nittedal Idrettsråd
- Nittedal Kulturråd