FORENINGSPORTAL Foreninger i Nittedal

Aktivitetsfondet

Nå kan lag og foreninger som tilbyr organisert fritidsaktivitet søke om støtte fra aktivitetsfondet. Søknadsfrist 15.mai 2024.

Målsetningen med aktivitetsfondet er å legge til rette for at barn og unge mellom 5 og 19 år fra lavinntektsfamilier gis anledning til å delta i organiserte fritidsaktiviteter. Dette gjelder barn og unge som står i fare for å droppe ut av fritidsaktiviteter eller ikke får startet opp på grunn av økonomiske utfordringer.

Aktiviteten skal foregå over tid, for å bidra til å opprettholde tilhørighet til aktiviteten og for å ha mulighet til å bygge relasjoner til andre barn og unge.

Alle organisasjoner som tilbyr fritidsaktiviteter for denne målgruppen kan søke. Det er organisasjonen selv som sender søknad på vegne av sine medlemmer. Støtten dekker kostnader som bla. kontingenter, turneringer, turer, drakt etc.

Organisasjonene kan søke om refusjon av inntil 2/3 av den samlede støtten/rabatten som de har tilkjent sine medlemmer med størst behov.

Mer informasjon og søknadsskjemaer finnes på kulturenhetens side for tilskuddsordninger (klikk her).

Søknadsfrist: 15.mai 2024

2024 © Foreningsportal