Mental Helse Nittedal

Vi er et aktivt lokallag som arrangerer flere medlemsturer i året, kafe Felles matglede annenhver onsdag, samarbeider med flere lokale frivillige organisasjoner, Enhet for rus og psykisk helse i Nittedal kommune, Solli aktivitetshus og selvfølgelig Verdensdagen for psykisk helse hvert år.

Likeverd, åpenhet, respekt

og inkludering

Mental Helse er en medlemsorganisasjon for alle mennesker med psykiske helseproblemer,

pårørende og andre interesserte

Mental Helse arbeider for økt åpenhet, forebygging av psykiske helseplager og et bedre helsetilbud. Brukere og pårørende har erfaring og kunnskap om psykisk helse som vi vil formidle til offentlige myndigheter, fagmiljøer, organisasjoner og enkeltpersoner.
 Brukerkunnskap er sammen med fagkunnskap avgjørende for å skape gode helsetjenester. Det er derfor nødvendig at brukere av psykiske helsetjenester også bidrar til utformingen av dem, både på lokalt, regionalt og nasjonalt nivå.

Bli gjerne medlem og støtt kampen

Som medlem støtter du våre lokale aktiviteter, prosjekter og hjelpetjenester. Du gir en stemme til mennesker som har det vanskelig og bidrar til økt åpenhet, reduksjon av stigma og bedre psykisk helsehjelp.

Som medlem får du:

• Sosialt nettverk med møteplasser
  • Mental Helse medlemsblad gratis i postkassen fire ganger i året
  • Muligheten til å påvirke utviklingen av tjenestetilbudene der du bor

SMS:

MH MEDLEM til 2490