FORENINGSPORTAL Foreninger i Nittedal

Dølis venner

Foreningen har til formål å samle inn midler til praktiske og sosiale tiltak for brukerne på Døli pleie- og omsorgssenter. Foreningen ble stiftet i 1984. Medlemskontingenten er kr 100 pr. år. Med ca. 350 medlemmer blir dette til sammen 35 000 kroner hvert år. For disse pengene kan vi gjøre mye hyggelig for beboerne og dagbrukerne på Døli. I tillegg får vi penger fra Grasrotandelen, donasjoner ved begravelser og andre gaver.

Det er enkelt å bli medlem i Dølis Venner.  Du kan vippse kr 100 til 599312 eller overføre i nettbanken til vår konto 2030 21 83571  -  Skriv gjerne adressen din i meldingsfeltet.  Vips - så er du medlem av Dølis Venner og støtter arbeidet vårt for å gjøre hverdagen litt hyggeligere for beboerne og dagbrukerne på Døli.  Et liv på sykehjem kan ofte bli en passiv tilværelse.  Vi ønsker å gi lyspunkter og gode opplevelser.

Her er noen av de mange gavene vi har gitt til Døli.

Motiviewsykler som gir deg mulighet til å sykle 800 forskjellige steder i verden, mens du sitter inne i treningsrommet på Døli

Midt under pandemien, høsten 2020, ga vi en flott grillhytte til Døli.  Dette var en kjærkommen gave da beboerne der var helt isolerte fra omverden.  Ikke kunne de dra noen steder og ikke fikk de besøk av sine pårørende.  Da var det flott å kunne ta en tur ut i grillhytta hvor det var varme på bålet, varm lunsj og sosial kontakt med andre.

De siste årene har vi gitt utstyr til sansehagen, både drivhus, planter og bærbusker.  I 2023 ga vi nye hagemøbler til sansehagen.  I år har vi bevilget penger til parasoll

Vi har gitt et fint middagsservise til Døli Bistro (restaurantprosjekt for beboere med pårørende)

Malersaker til flere avdelinger, bordstaffeli  og 5 jaccolospill, ett til hver avdeling

Krølltenger og hårklippemaskiner. fotbad med tilbehør og utstyr til velværetralla (tidligere gave)

Blomster og annet utstyr til blomsterdekorasjons-prosjekt fra frivillige hjelpere

Treningsutstyr til pasienter med Parkinson (bokseutstyr)

Tovertafel - "det magiske bordet" - som skaper latter og vekker minner rundt bordplaten

Innkjøp av lokalhistoriske bøker med hverdagsfortellinger fra bygda vi bor i

I 2024 har vi gitt et elektrisk piano til avd. C

Robotkattepuser til alle avdelinger, stor TV til stue på avd B

Utemøbler til verandaer til avd. B og D

Bilder og hyller til å pynte opp litt på rommene på korttidsavdelingen (avd. D).

Påskepynt til alle avdelinger

46924676 /

milli1482@gmail.com

www.dolisvenner.no

Milli Lilleeng

Besøksadresse

1485 Hakadal

Andre opplysninger

Org.nummer

Ant. medlemmer

Vipps-nummer

Stikkord
Venneforening for brukerne på Døli pleie- og omsorgssenter.

Sist oppdatert
15.04.2024